pentru cei 18 milioane de designeri

Mă miră și pe mine faptul că am devenit atât de echilibrat și de pacifist. Pe bune.

O fi de la postul pe care l-am ținut înainte de paște… Poate e vreun semn că mă îndrept spre o viată dedicată religiei și iubirii aproapelui…

ha ha ha ha ha ha.

la dracu, că nu pot să râd că mi-s crăpate buzele…

Hai să revenim la subiectul zilei.

S-a dat o siglă pentru minunata capitală, io zic personal că omul nu a furat-o. Că prezentarea era prea mișto. Da, seamănă izbitor cu logo-ul taiwanului. Dar, io, personal zic că e imposibil ca un om din business să fure atât de jegos ceva. Plus că era un pic mai de căcat dacă bucureștenii aprobau logo-ul și apoi venau asiaticii cu pretenții și procese. Lucru pe care orice designer îl știe. Deci 99% că nu. Nu bag mâna în foc, da așa zic eu…

Și zic asta pentru că și mie mi s-a întâmplat. Văzusem ceva, undeva, mi-a rămas în cap, am făcut aceeași chestie, apoi am găsit-o pe net. Da, e nașpa când se întâmplă. Am fost am vorbit cu omul. A înțeles. Am schimbat. Am suportat costurile. Pățăști. Dar repet. Eram în stare de orice ca să demonstrez că fusese ideea mea. Acum când am variantă finală dau eu un google. Să fie, nu să trebuia… Eh…

Așa că, să lăsăm chestiile astea la o parte. S-a descalificat. Nu mai e.

Acum au votat un al doilea logo. Care mie personal mie îmi place. Adică are o poveste. E interesant.

Dar au apărut milioanele de designeri: ”ce-i mizeria asta?”, ”ce-i cu căcatul ăsta?” , ”o rușine!” , varză” ,  ”******” , ”o bătaie de joc”, ”nu are nici un Dumnezeu” , ”e pe șpagă” … și alte expresii de critică artistică.

Și ce voiam să zic: să nu îți mai dai cu părerea (decisiv) despre o chestie la care nu te pricepi. Adică dacă zici ” părerea mea personală e că nu se potrivește pentru că gama de culori e într-un registru prea sumbru” e bine. Dar dacă zici : e un căcat! nu e bine. Că asta e o părere personală subiectivă. Care se bazează pe cum te-ai trezit tu de dimineață. Înțelegi?

Ca să evităm discuțiile despre costuri, trebuie să înțelegi că desenarea unui logo e doar 1% din muncă. Restul de 99% e partea care nu se vede. Dar vă rog să mă credeți, un manual de identitate pentru un oraș ca Bucureștiul, necesită câteva luni de muncă pentru o echipă (măricică) de designeri.  E foarte multă muncă. Jur! :))

Și ca să hrănim trolii care contestă logo-ul: Nu contează! Da. Nu contează. E ultima componentă dintr-un mix. Fix ultima. E mai important să fie străzile asfaltate, curățenie, rată mică a criminalității, costuri mici, distracție, cultură și alte chestii care-mi scapă acum. Logo-ul e ultimul. Fix ultimul. E irelevant! Dacă nu mă crezi poți să citești cartea asta. (nu e cu afiliere sau ceva…) Că tipul ăsta chiar știe despre ce e vorba…

Așa, că, sumarizând: nu-ți mai da cu părerea la chestiile la care nu te pricepi/nu ești calificat și care chiar nu contează. Ai putea să faci chestii mult mai bune/interesante/benefice în schimb.

Pace ție cititorule!

:)))

 

 

8 comentarii la „pentru cei 18 milioane de designeri”

  1. mda … nush ce sa zic … adica eu vad lucrurile altfel.
    Orice creatie a unui designer (multimedia) care apare in ochii unei multimi, fie ca o fi un ambalaj, un print sau un logo se incadreaza spre domeniul operelor de arta. Arta care poate sau nu sa placa cetatenilor din public. Nu cred ca este nevoie de vreo calificare, scoala sau curs de formare profesionala pentru ca cineva sa poata spune: imi place e frumos sau e nashpa rau. Beauty is in the eye of the beholder sau ceva de genul. Pana la urma nu asta este una dintre treburile marketingului si a designului? Sa creeze mici opere de arta care sa atraga cumparatorul/privitorul?
    Ce scoala sau stiinta este necesara pentru a imi putea da eu cu parerea despre un film, o masina, un tablou, un parc, un aranjament floral, o pereche de blugi, o rochie, sau un logo? Niciuna, ori imi place ori nu. Si logoul asta mie nu imi place … e drept in cazul meu este o exceptie ca am niste ani buni de marketing in spate, dar vizual acest logo mie unul nu imi place. Este sters, uniform, modest, lipsit de orice element grafic strident. Nu are contrast, nu il are pe vino-ncoa. Poate sa aiba sute de povesti in spate … un logo il privesti prima data, nu ii citesti povestea si vizual, mie unul nu imi zice nimic… decat o imbarligatura inutila de linii curbe … mult prea multe, mult prea incarcate pe partea stanga… asa ca, cu sau fara scoala mie personal NU IMI PLACE!

    1. serif. publicitatea e o stiinta. pot sa iti spun 2 ore ce e bine in logo-ul ala. nu imi dau cu parerea. sunt reguli in design ca si in orice altceva. reguli pe care un om care nu are contact cu fenomenul nu le stie.

      1. Ai uitat sa remarci ca daca il intorci invers se vede clar si catedrala mantuirii neamului, mare cat celelealte 4 la un loc 🙂

  2. pe langa subiect:
    imi scapa mie ceva? sau la tine pe blog, adica in tarlaua ta, nu mai ai voie sa pui linkuri de afiliere? se oftica gigel banosu ca o dai in advertoriale?

    1. serif. nu pun linkuri de afiliere. si daca am pus am avertizat (daca ar fi interesat pe cineva) ca sunt afilieri. dar nu imi place sistemul si l-am abandonat rapid. cat despre advertoriale, pun ce vreau su si cand vreau eu. dar, la fel, consider normal sa avertizez cetatenii ca e vorba despre o reclama. ca o paranteza in ultima vreme nu am mai pus pentru ca nu cred/nu imi plac produsele/serviciile la care am fost invitat sa fac reclama pe bani. deocamdata sedem linistiti.

      1. domn serif, iti inteleg punctul de vedere si e de apreciat, insa mi se pare stupid ca un vizitator(eu sau oricare altul) sa vina sa iti zica tie cum sa-ti aranjezi tu lucrurile prin casa.

        e casa ta, o aranjezi cum vrea muschiu tau!

        si zic asta tocmai pentru ca prin onlineu asta gasesti o gramada de specimene din acestea care daca iti vin in curte(gen, pe blog) li se pare ca e de datoria lor sa iti zica tie cum si ce sa faci, pt ca ei au drepturi si ei stiu si daca nu faci cum zic, se ofenseaza.

scrie! :)) simplu. cu contul de Wp, Fb sau Tw

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.