e din ce în ce mai clar că VW o să să-și repare greșeala (mai mult de musai decât de voie bună…). Adică să cheme mașinile cu probleme în service ca să schimbe softul și să monteze ceva filtre/catalizatori/chestii să reducă noxele.
Dar în România 97 % din motoarele de Audi, VW, Seat, Skoda sunt tunate de proprietari.
Pentru că ”i-am mai pus 30 de cai, că era prea moale în depășiri” și ”l-am tunat că dacă are peste 150 de cai consumă mai puțin” și clasicul ”să fiu mai șmecher, boss”
O să mai dreagă VW busuiocul… (motorul) sau o să le strângă mâna și o să-i trimită acasă?
Caz în care ar trebui să plătească ei diferența de taxă de poluare. NU?
pe hartie o sa fie toate reparate … stii cum e … sa fim in regula in acte. In realitate, Dumnezeu cu mila.
am vaga impresie ca o sa se rescrie tot softul si toti bo$$ii cu ciptiunig o sa ramana cu banii dati si ieuro 4
deocamdata nu stie VW ce o sa faca nici la aia fara tuning 🙂 . Intrebarea mea e alta – cum verific ca masina mea mai are caii/cuplul pe care i-am cumparat sau ma rog, care mi s-au promis la cumparare, ca de masurat nu i-am masurat. Am mers „pe incredere”, incredere pe care nu o mai am acum.
In principiu faci un test dyno. Care oricum nu o sa dea valoarea declarata. ce scrie in certificat e puterea la volanta de obicei, nu puterea la roata, plus ca e masurata in conditii ideale, gen cum este masurat si consumul declarat de producator, la vale tras de tramvai si cu vant din spate.
Si sincer sa fiu, sa nu ne ascundem dupa degetul mare de la picior, sunt prea putini cei carora le pasa ca polueaza masina, distrugem stratul de ozon si mor pinguinii. Toata faza cu noxele a pornit de la doi baieti care au vrut sa vada „care o are mai mare”, si care inventeaza ceva care neutralizeaza noxele.
Pana la urma, ca si exercitiu de imaginatie, intr-un motor diesel, cu o capacitate de 2000cc, care consuma 7l motorina pe ora, scoate aceleasi noxe indiferent ca e manufacturat de vw, mercedes, ford sau orice alt nebun. Principiul fizic e acelasi combustibilul produce energie termica, energia termica produce lucrul mecanic . Diferenta e ce se intampla cu gazele pe traseul evacuarii (filtre, catalizatoare, lichide…).
Daca nu existau taxe care se plateau in functie de poluare, cati erau care intrebau cand isi luau o masina, boss, da masina, cati pinguini omoara pe an?
Si legat de intrebarea initiala, ce fac cei care au soft-tuning la motor, raspunsul e simplu. Volkswagen doar va inlatura mincinosul din soft, nu va face si alte modificari, cel putin din cele declarate pana acum. Daca ai avut softul rescris, nu mai ai si softul mincinos.
Orice soft are masina, ei il vor rescrie, indiferent de chip. Cred. Zic.
Recunosc ca e partial vina mea ca nu m-am exprimat prea bine. Ma refeream la faptul ca nu are rost sa mai treci pe vw daca ai deja un alt soft, bineinteles, daca providerul este de incredere. Aud acum ca ar vrea totusi sa schimbe si ceva piese. Unul din zvonuri este ca ar schimba si filtrul de particule. Acum, problema este cam asa: cei care si-au „tunat” masina cu un astfel de soft, mai mult ca sigur au inlaturat si filtrul de particule, eu numarandu-ma printre ei. In cazul meu ce pot sa faca oare?
P.S.: Ca sa nu modific textul si sa il regandesc, eu am inlaturat filtrul de particule in momentul in care acesta efectiv a crapat fizic, si nu se mai acumula presiune pentru a porni regenerarea lui. Cost inlocuit filtru particule aprox 1300 eur + tva+ manopera conform reprezentanta; Cost inlaturat fizic filtrul+ soft dezactivare filtru particule + soft optimizat management = 600 eur. Si am trecut itp-ul la limita noxelor fara spaga. Masina in cauza are 210000km din care aproximativ 60000 fara filtrul de particule.
Sa nu uitam in ce tara locuim momentan. Subscriu la ideea ca totul va fi doar pe hartie. Daca am softul rescris nu am niciun interes sa modific ceva, sunt multumit de masina mea asa cum e. Adevarat ca de pinguini mi se cam….