Toyota a chemat 1,7 milioane de masini înapoi în service pentru probleme grave la sistemul de franare.
Honda a chemat in service 450.000 de masini care aveau probleme la airbag.
General Motors a chemat inapoi in service 30 de milioane de masini cu probleme la centurile de siguranță, direcție sau pentru că pur și simplu se aprindeau în benzinării.
BMW a chemat in service 1,3 milioane de mașini pentru defecțiuni la instalația electrică. Practic se aprindeau în timpul mersului…
Nu mai caut pe net că mi-e lene.
Numitorul comun al tuturor acestor cazuri e că nici una din companiile de mai sus nu a acționat de bună voie. Au murit niște sute de oameni, s-au intentat niște procese și abia apoi s-a ajuns la rechemarea mașinilor în service și remedierea problemelor. Pentru că așa-i în tenis. E vorba despre bani. Mulți. Companiile tind să țină cu dinții de banii din conturi… În fine…
OK. Ce a făcut Volkswagen? A înșelat testul de poluare. Și pentru asta e pusă la zid.
Numa mie mi se pare puțin disproporționată reacția… ? Sau, poate credeți că, pentru că sunt din Argheal am o slăbiciune pentru brandurile germane…NU prieteni. Dimpotrivă. Am luat o țeapă de la Porsche de îmi vine să mă duc pe păduri. Dar aștept comentariile dumneavoastră…argumentate, bineînțeles :))
.
Cu toate ca nu e bine ce au facut, le apreciez ingeniozitatea. Ma gandesc la complexitatea algoritmilor folositi si la faptul ca a functionat pana acum fara probleme. Treaba germana 🙂
Samsung avea un soft similar care fenta programele de test, si aparea ca telefonul/tableta respectiva avea performante mult mai mari… n-au patit nimic…
Ce tzeapa?
o sa scriu un articol ca sunt multe de invatat de acolo…
Cel putin aparent e „greseala” intentionata. E „jmenul” de bisnitar. Acolo vad eu diferenta intre VW si celelalte cazuri. E la fel ca impresia de putere pe care te pacaleste ca o are motorul TDI VW. Are o zvacnire la accelerare foarte scurta dupa care ……slabut.
Diferenta este intentia premeditata de a incalca o lege.
E o diferenta intre un muncitor care scapa o caramida de pe o cladire si omoara pe cineva si a merge la vecinu’ cu toporul sa-l casapesti.
Si apropo de Samsung, nu e buna comparatia; la telefoanele nu sunt garantate (certificate/omologate) aspectele tehnice de gen viteza CPU, memorie, etc.. Apple nici macar nu da publicitatii astfel de informatii.
la masini comparam mere cu pere. WV a mintit despre noxe, general motors a omorat 400 de oamneni pana cand au fost obligati sa isi repare masinile. vw a facut exact ce a facut samsung. a mintit la un criteriu care nu era atat de important. si nu era vital… pe termen scurt 🙂
Greseala nu e comparabilă cu minciuna. Urmările pot fi mai mult sau mai putin grave in ambele cazuri.
de acord cu tine. dar repet. unii au omorat 400 de oamneni pana au fost fortati sa repare masinile si nimeni nu are nici o problema, altii mint la noxe si toata planeta ii repugna. imi scapa mie ceva sau e o conjunctura nefavorabila.. ?
Aaaaa……asta deja e o problema cu rasa asta din care facem si noi doi parte. Reactionam diferit , imprevizibil , irational……..in diferite situatii. Si de data asta a picat vw in „gura lumii” 🙂 La tatzi ni greu. Dar nu la fel.
yeap.
Amu nu vreu să dau cu paru’, da’ noxele alea îs oleacă dăstul de importante pentru poluare, cică numa’ doișpe mii ar muri mai puțin anual dacă s-ar respecta nivelurile promise de producători (toți, nu doar fau-ve) (se pare că în ‘Murica or începe cât de curând niște procese colective din partea cumpărătorilor împotriva producătorului, mă aștept să li se alăture și rudele unora morți din cauza poluării) http://www.telegraph.co.uk/news/health/news/11883416/vw-scandal-emission-target-death-rate.html Nearly 12,000 people a year may be dying because the car industry has not met emissions promises, health experts have claimed.
For years health experts have warned that levels of nitrogen oxides in the air are far too high for claims by motor manufacturers to be true.
Around 30,000 people die each year because of pollution, usually of heart attacks, strokes or asthma, and around 23,500 of these are directly attributable to diesel cars.
io-s de acord cu tine. da de ce nu s-a iscat scandalul cand la aia nu le mergeau franele si au murit sute de oameni? repede. in cateva luni.
pai cu noxele alea ne omoara pe toți (teoretic) coroborat cu faptul că o fac de bună voie si premeditat.
da cu’ anularea de filtre de particule cum se poarta la noi la romanica cand se aprinde luminita aia galbena cu motor ce mai zishem? sau cu dacia nova care ia verificarea de noxe la ITP pe barba unui, cumea, WV Golf 3 (asa-i ca-i ironie dom’le). astea ici sa cum facem? sau cu celebrele „volane pe dreapta” sau cotete cu numere de BG care umplu strazile patriei? io zic asa in prostia mea ca VW e ultima problema de „poluare” la noi. si ne dam atinsi cand avem mecanici si proprietari care fac manereli de genul si tonele de pet-uri si gunoaie care troneaza majestuos pe marginea soselelor reparate la pret de autobahn?
Gaben, ai omis un aspect important: in functie de noxe bugetul alocate / luna de catre companiile din vest ce cumpara masini in leasing pentru angajati e mai mare sau mai mic. Diferentele sunt enorme. Cel putin asa e in Belgia, iti pot da detalii exacte cu cifre daca ti se pare ca nu e important.
da. dar oare exista si in america problema asta? ca in europa n-au facut figuri. sau cel putin nu au fost prinsi…
E ca si cum ai afla ca Arsenie Boca, om pe care il respectai maxim si in care aveai 100% incredere, de fapt in privat face lucruri de care si marchizului de Sade i-ar fi rusine, fara consimtamantul celeilalte persoane.
Si cand te gandesti ca de fapt, americanii nu vor altceva decat sa f**ta o companie extrem de mare fix din germania care e cea mai dezvoltata din europa, in speranta de a distruge cumva europa. a mai incercat cu rusii si cu emigrantii, acum incearca si cu o mare firma. si ii iese…
Daca scad preturile la TDi-uri, voi fi cel mai mare fan VW. Cui pasa de noxe?
Toata chestia asta cu VW este mai mult praf in ochii. Distragerea atentiei publicului de o chestie/problema mult mai grava. Cu cat lumea se uita mai mult la VW cu atat uita de imigranti. Chiar daca cele 2 nu sunt aparent legate, eu cred ca amandoua au fost planuite foarte atent si de mult, mult timp. Exact cum spunea-i si tu, Toyota, Opel, BMW,……au facut recall-uri pt probleme functionale si oameni au murit si VW face acest scandal pt o cifra, un numar care nu a omorat pe nimeni si nici nu va oamari vreo-data.
Mda,
in cazurile enumerate de tine (Toyota, BMW etc) au murit niste oameni in doua variante:
1) Dupa ce au stat nitel in spital – dar cheltuielile de spitalizare nu sunt suportate de SUA ci de societati de asigurari care atunci cand platesc serviciile genereaza ceva la bugetul SUA.
2) Direct si pentru inmormantare au platit ceva deci au generat ceva la bugetul SUA.
In cazul VW faptul ca au fentat noxele inseamna taxe mai mici la bugetul SUA. Daca luam in calcul ca au fentat aceste noxe si au scazut si consumul deducem ca au scazut iar incasarile la bugetul SUA.
Totul este legat de buget, credeti ca doare pe SUA in banana de altceva ?
Problema VW nu este deloc marunta si sunt implicate un numar urias de masini.Nu vorbim de 1-2 milioane( de parca ar fi putine) ci de 11 milioane de masini produse pe parcursul a mai multor ani. Asta inseamna o poluare uriasa.Si din cate se pare e doar inceputul dezvaluirilor.Daca au trisat pe motorul 2 litri de ce nu ar fi trisat si pe celelalte de cilindree mai mica sau mai mare.Iar pe linga VW si Audi mai sunt si Seat, Skoda si poate chiar si Porsche.Si poate nici concurenta nu se simte prea bine, ramane de vazut.
Ideea e ca Volkswagen a mintit in legatura cu noxele, ei au pus pe cineva sa faca un soft care sa pacaleasca sistemul, in celelalte scandaluri, nu prea a fost vina producatorilor. Centurile si airbagurile erau TAKATA, franele de la toyota produse de alta firma (cum are Dacia frane Bosch), etc. Singurul recall fortat a fost la GM prin ’64(cred) dupa ce ei au stabilit ca e mai ieftin sa plateasca inmormantari decat reparatia.
ala e un mit. de fapt e vorba de ford si e de prin anii 20…