Cred că ați auzit cu toții de Ogilvy. Unul dintre părinții advertisingului. Și omul din spatele multor campanii de succes. E omul care a descris un Rolls Royce cu următoarele cuvinte – Singurul zgomot pe care îl auzi în această mașină la 60 de mile pe oră e zgomotul ceasului electric din bord. Și au vândut câteva mii de mașini cu sloganul ăsta. Adică tot ce atingea se transforma în aur.
So, se zice că… pe un pod stătea un cerșetor cu un carton pe care scria ”Sunt orb. Vă rog ajutați-mă” Deci apare al meu (Ogilvy) ia cartonul omului și scrie pe el ”E primăvară” deasupra textului ”cu sunt orb. Ajutați-mă”. Și după aceea toată lumea a început să îi dea omului bani.
În Baia Mare un țigan ținea un carton cu ”Îs orb. Și suntem 7 frați acasă” și se plimba lejer printre mașini. Clar că nu știa să citească pentru că mesajul cu care trebuia să presteze în ziua aceea era pe cealaltă parte. Dar mi-am amintit de povestea de mai sus. La noi ar fi mers ”Nu sunt orb. E primăvară. Și sunt 4 grade afară. Și e și criza asta…”
Sunt sigur că din cauza crizei avea țiganul meu un carton cu două mesaje diferite. Că înainte nu am văzut. Înainte aveau mesajele astea scrise chiar și pe cartoane din cartușe de țigări…
in primul rand cu acel ”e primavara” a devenit un cersetor atipic – lucrul asta a surprins
asta ca sa nu mai vorbim de notiunea ;;primavara” care induce starea de fresh, de schimbare toate astea in contrast cu neputinta orbului de a se bucura la randu-i in mod asemanator cu ceilalti semeni – deci sentimentul de compasiune era inevitabil !
…deci Ogillvy a extins raportarea emotionala, si a urcat-o pe alt registru… 😀
reformulez : urcand pe alt registru raportarea emotionala, implicit a extins-o !
gata, ramane asa ! 😀