Da cu firmele care dau kilometri inapoi la masini ce facem?

Văd că e foarte aprinsă discuția pe interneți despre legea care pedepsește cetățenii care dau kilometri înapoi. Dar am și eu o întrebare, pentru că așa cum bănuiți din titlu eu am avut o problemă cu o firmă. Sau cu mai multe, nu sunt sigur, pentru că nimeni nu a binevoit să-mi dea nici un fel de relație.

Vă expun pe scurt situația și povestim după:

în 2012 am cumpărat o mașină de la Welt Auto. Brand al celebrului Porsche România, da ăia care vând VW diesel euro 7… 🙂

mașina avea când am primit-o eu 63.000 de km.

vă spun din memorie pentru că nicăieri, pe contract (făcut de Porsche Leasing) sau pe asigurare (care e la Porsche Broker) nimeni nu a scris km. Nu mă întrebați de ce, că nu am habar. Singurul lucru care mi s-a părut ciudat a fost faptul că mașina nu avea carte de service. Am luat mașina de la dealer Skoda, care o adusese de la Das Welt Auto, repet, tot de la un dealer Skoda. Mi s-a spus că mai sus pomenita carte de service avea să vină mai spre seară, că e undeva pe drum… Nu m-a interesat foarte tare, pe moment…

După vreo 2 ani, pentru că echipa cu care lucram se mărise, m-am gândit să renunț la mașină și să îmi iau în loc o dubă. Tot de la Das Welt Auto. De ce? Păi ca să nu fiu furat, nu? Adică cumperi de la firmele Porsche România, care sunt de încredere. Nu-i așa?

Well, am găsit duba, am vorbit cu firma care o vindea, un dealer VW de prin Constanța, am bătut palma. Doar că seară omul m-a sunat și mi-a spus că nu poate lua mașina mea la schimb pentru că avea kilometri dați înapoi. CUM? Uite așa…

Mașina avea în ziua în care o cumpărasem eu 140.000 de km. Nu 63.000. Reviziile le-am făcut DOAR la dealerul SKODA din Baia Mare deci nu se putea întâmpla asta în altă parte. Și oricum kilometrii au fost dați înapoi înainte să semnez eu contractul de leasing.

Nu știu câți kilometri a avut mașina, cert e că la 120.000 (atâta aveam pe bord) mi s-a spart motorul. Tot. Mi s-a rupt distribuția. Pentru că nimeni nu făcuse reviziile la timp și nu schimbase nimic. Nici pompa de ulei, nici lant, nici distributie, nimic. Eu am dus masina la fiecare 15,000 la revizii. Le-am plătit pe toate. Nu știu ce mi-au făcut la mașină. Sau nu mi-au făcut.

Reparațiile au costat 11.000 de lei. În condițiile în care am cumpărat alt bloc motor. Am schimbat tot, segmenți, pistoane, arbori cu came, tacheți, distribuție, lanțuri, căcat! Mii de piese și chestii… În fine…

Mecanicul care opera la motor, mi-a dat numărul de telefon al mecanicului care lucrase înainte la Skoda Baia Mare. Așa am aflat că motorul meu era de fapt făcut din două motoare, că fusese cârpit ca să meargă, că nimeni nu schimbase nimic la el și mai ales că în momentul în care motorul a început să bată, mi-au pus ulei de CAMION care mai atenua din zgomot… Da, prieteni. Porsche România și dealerii lor…

Bun. Cât mi-a fost mașina operată pe cord deschis am rămas cu 2 facturi în urmă la Porsche Leasing. Well, nu ați văzut câte telefoane, câte amenințări, câte hârtii am primit. Plus 2 facturi de penalizare de 170 de ron, după care o factură de 300 de lei cu cheltuieli de recuperare, la care mi-au mai făcut o factură de 170 de lei că nu o plătisem pe aia de 300 de lei la timp. O întreagă nebunie…

bun. am plătit că nu aveam ce face, am plătit și reparațiile și am trimis un mail că vroiam să-mi schimb bara la mașină (lovisem un câine). Aveam, adică plătisem 3 ani și jumătate Full Casco.

Știți ce răspuns am primit? Că ei sunt de acord cu reparația, dar NUMAI LA UN DEALER AUTORIZAT SKODA DIN BAIA MARE!!! Adică la cel care îmi pusese ulei de camion în mașină și care îmi vânduse mașina cu motorul cârpit. Înțelegeți ce profesioniști sunt cei de la Porsche România? Mă trimit la cei care m-au furat și și-au bătut joc de mine…

Și ca să închei, de ce aplicația lor de service permite inscrierea kilometrilor în minus la o mașină. De ce? De ce poate orice mecanic să scrie cu 70.000 de km mai puțin la o mașină într-un service autorizat și nimeni nu pune o întrebare? Softul ăla cine l-a făcut? Cum e posibil așa ceva? Sau e o politică curentă, permisă de importatorul Porsche România?

Nu am scris numele dealerului Skoda din Baia Mare, pentru că nu mai are nici o importanță. Sunt în insolvență. Și nu mai sunt dealeri Skoda. Și nici service autorizat. Dar Porsche te obligă să-ți faci mașina la ei. De ce? well… poate bănuiți voi…

Așa că vă sfătuiesc să vă feriți pe viitor de țeapa Das WELT AUTO și colegii lor de la PORSCHE ROMÂNIA.

Precizia germană în românia funcționează doar la facturi și penalizări. În rest…

 

17 comentarii la „Da cu firmele care dau kilometri inapoi la masini ce facem?”

  1. Urata afacere mare serif si partea cea mai rea e ca nu ai ce sa le faci.Te rog sa primesti sincere compasiuni.Din pacate la noi si vinzatorii autorizati vad ca sunt samsari.Este aproape incredibil ce tupeu si nesimtire au.

  2. Eu nu inteleg ce e cu legea asta? Nu exista o lege prevazuta in codul penal legata de inselaciune? http://legeaz.net/noul-cod-penal/art-244. Asadar daca mai apare o lege care nu va fi veci aplicata ce se intampla? Ori o fi cu dedicatie? Poate ca numai firmele dedicate bogate si cu juristi puternici au dreptul la inselaciune? Intreb si eu…

  3. Candva am lucrat la caroseri de Mercedes in Graz.Pe de alta parte in cei 26 de ani in Austria am avut diferite masini.Pana acum am ajuns la concluzia ca masina inseamna printre altele si bani cheltuiti si stres acumulat.Nu cred ca exista vreun dealer sau reprezentanta auto in care se poate avea incredere deplina.Daca totusi exista,este o exceptie nu o regula.De 2 ani mi-am luat o Dacia.Parca m-am mai linistit.Cand parchez intre doua masini babane,probabil ei rad de mine si probabil ca si eu rad de ei.Dar numai probabil ca santem civilizati…

  4. Pingback: Tech News - 27 decembrie 2015 « revoblog.ro

  5. Sunt baimarean si sunt oarecum in tema cu ceea ce se intampla in ograda lui Ciprian de la raposata reprezentanta Skoda. Pot sa iti confirm faptul ca ELR avea undeva la 138.000 km daca bine imi aduc aminte. Am facut o tura cu masina in ziua in care a ajuns in Baia Mare. Cazul tau din pacate nu e singular. S-au facut si se fac asemenea chestii la majoritatea reprezentantelor auto din oras. Romanul fuga de dracu(samsari) si da de masa(reprezentanta auto). Eu am facut un buyback acum vreo 6 ani la o reprezentanta din oras. Masina le-am dat-o cu 174.000 km si dupa vreo saptamana a aparut pe site-urile de vanzari in ograda unui alt dealer al marcii respective din Brasov, cu putin sub 100.000 km.

  6. Acum am si eu o intrebare. De ce nu stati fratilor langa masini cand trebuie sa faceti o revizie sau alte lucrari. Le abandonati in service-uri zile intregi si apoi va plangeti ca nu aveti uleiul schimbat sau nu stiu ce piesa. Doar nu credeti ca mecanicii aia traoesc din 1500-2000 de lei pe luna. Nu e clar ca trebuie sa fure si ei sa traiasca.

scrie! :)) simplu. cu contul de Wp, Fb sau Tw

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.