Cea mai de succes campanie, e aceea în care cetățenii dăruiesc și tu te lauzi. Metoda nu e nouă, se practică de ani de zile în România. Mie, personal, cele mai vizibile mi se păreau cele de la fostul Real. Poate și pentru că îmi erau în drum…
Pe scurt, puneau o ladă lângă case, cu o hârtie pe ea:
”Donează un litru de ulei și un kilogram de zahar pentru… completați voi un nume…”
După o săptămână în presa locală apărea cu litere de o șchioapă: Real Hipermarketul vieții a donat 3 tone de ulei și 2000 de kilograme de zahăr. La intrare se postau 2 roll-up-uri care laudau inițiativa. Bineînțeles că nu se menționa nicăieri suportul clienților.
De un mare prost gust mi se par și cutiile acelea din fast fooduri sau magazine.
”împreună facem”, ” împreună donăm”, ” împreună strângem”, împreună ajutăm”
N-am înțeles niciodată de unde vine ”împreună”. Să nu credeți că nu am întrebat…
Adică mă așteptam să pună și ei ceva. Să dubleze suma. Să pună 10%. Ceva… Din păcate, nu… Ei doar strângeau…
Mi-am amintit de problema asta pentru că la Cora, în ajun de Paște se întâmpla o acțiune de genul acesta. Da, suntem mai sensibili în perioada sărbătorilor… Am vrut să donez și eu ceva. Dar am întrebat de la ce vine ”împreună”… mi-au răspuns că ei se ocupă de colectare… Ah… Well… Atunci vă rog colectați liniștiți…
Mi-am văzut de drum.
Şi Mihaela Rădulescu a „organizat” teledon-uri în care a strâns miliarde de lei, de la mine, de la tine, de la cine a donat. Dar ea i-a strâns, dacă n-ar fi fost ea, mureau de foame sau de boală toţi ăia care au beneficiat de banii adunaţi.
well 🙂