Mă știți că încerc să învăț lucruri noi în fiecare zi… Chiar în fiecare zi. Da. Și în zilele de iarnă. De exemplu încerc să fiu un șofer mai bun. Mai ales acum, adică în zilele de iarnă…
Acum, după această scurtă introducere o să vi se pară normal să vă spun că un articol care ne explică ce sa nu facem la volan când afară e gheață, polei și zloată nu poate fi trecut cu vederea. Așa că l-am citit și încerc să fac un scurt rezumat pentru dumneavoastră. Ca să sorbiți și voi din această cupă a cunoașterii…
Well:
1. Nu lăsaţi nimic la voia întâmplării
planificați ce puteți planifica. Ce nu puteți planifica aflați de la un ghicitor. Sau vrăjitor. ceva… e plină țara de cetățeni cu puteri paranormale…
2. Nu te crede pilot de raliuri!
asta e o răutate gratuită. În România fiecare șofer este sigur că e mai bun decât restul participanților la trafic. Știți gluma: cei care îl depășesc sunt cretini, cei care merg în fața lui sunt babe…
3. Nu vă apropiaţi prea mult de cei din faţă!
Aici e mai mult decât o ironie… e o aroganță… Păi cum depășești tu la aspirație dacă nu te apropii la 3 centimetri de el? cum?
4. Nu bruscaţi maşina
Păi la ce e făcută mașina , dacă nu să o bruschezi? Poate la șoferii de limuzine să se aplice… că la restul, adică la mașinile sport, tunate, nu poate să fie vorba de așa ceva…
5. Nu folosi frâna de picior, ci alternativele!
rămân: frâna de mână, dar nu vă sfătuiesc… frâna care folosește aerul din jurul mașinii, adică de frecare și frâna care folosește zăpada de pe marginea drumului. adică de înfingere.. da știu o să ziceți de frâna de motor… mda…
6. Nu te panica dacă intri în derapaj!
asta e greu… dacă n-ai un pic de nerv pe tine, nu poți fi șofer în țărișoară… Mi-e greu să cred că un șofer care înfruntă poliția, RAR-ul, RADAR-ul, CNADR-ul și alte chestii poate să se panicheze la volan….
7. Nu te relaxa la volan, anticipează situaţiile periculoase!
Și asta e greu. cum să te relaxezi pe drumurile din România? Cum? Bețivi, bicicliști, căruțe, animale… Na! relaxează-te…
Cred că acum sunteți întrdevăr pregătiți petru condus pe drumurile pline de zăpadă și gheață și mă bucur că am putut să vă aduc la cunoștință aceste informații vitale…
Articolul în întreaga lui splendoare e acesta. E varianta scurtă pentru că până zilele trecute erau 10 chestii de învățat… și dacă tot sunteți aici, poate vă interesează cum să dezaburiți geamurile la mașină mai repede... Articolul e la fel de nefolositor ca și celelalte, dar ăsta are un aer de inedit… e mai penibiluț așa…
Mai sunt cateva chestii:
8. Esti primul la semafor si pe jos e polei ?! Musai sa pleci cu „scart” 8000 rot/min. Nah provocare !
9.Cum adica sa cureti masina de zapada ?! Dar ce esti sclav ? Dai nitel asa jos de pe numar, nu de alta dar sa te asiguri ca e masina ta apoi faci o fanta de 2cm latime – 5cm lungime pe parbriz si gata.
10. Obligatoriu daca ai ceva tanc, cum ar fi un jip alb Range Rover, sa claxonezi toti papa lapte care circula prudent pe prima banda.Ar merge si ceva „flash-uri” dar deh, doar nu esti sclav sa cureti si farurile de zapada.
Avand in vedere ca Politia Rromana mi-a suspendat 30 de zile dreptul la condus, eu voi fi doar un simplu martor in aceste zile de cumpana pentru orice sofer roman 🙂
da ce-ai ispravit?
Mie cel mai mult imi place sa conduc prudent. Iarna. Doar cu frana de mana, si numai dupa ce stratul de zapada s-a afanat. Nu de alta, dar nu mai gasesc afurisita aia de sanie de ani de zile!
Sa nu fim piloti… avem doar roti.