Să vi-l prezint pe nea Vasile.
Puteam să zic Domnul Director Vasile.
Dar după ce îl întâlnești și dai mâna cu el, simți că nu poți să-i zici:
„domnule”. S-ar supăra. Sigur s-ar supăra. Deci Nea Vasile.
Are vorba lină.
Un pic răgușită. Dar foarte hotărâtă.
Și de fiecare dată când vorbește impune respect.
E director aici de 42 de ani. Poate de asta.
N-ai cum să nu fii atent când vorbește el. N-ai cum.
Mai ales când prezintă fabrica de la Țaga. Pentru că atunci, nea Vasile, devine cu totul alt om. Și dacă ați observat vreodată un țăran cum se uită la pământul lui, sau la animalele din ogradă veți înțelege. E o mândrie greu de descris în ochii lor. Dar mai ales în vorbe… Face gesturi largi și de fiecare dată când se oprește lângă un utilaj stă cu palma sprijinită de el. Apoi, părintește îl lovește ușor… Cu drag…
Discursul se schimbă când intrăm în peștera unde se maturează brânzeturile… Vorbește foarte încet, cu respect, de parcă n-ar vrea să deranjeze pe cineva… Ne vorbește despre cele 21 de zile de „hodină”… 21 de zile în care nimeni și nimic nu deranjează liniștea tunelurilor din munte…
Apoi ne omenește. Exact ca un ardelean. Cu brânză, ceapă și țuică!
Așa l-am cunoscut eu pe nea Vasile Buzan. Directorul Fabricii de brânzeturi de la Țaga. Are 63 de ani. Din care de 42 este directorul acestei fabrici. Mai are 7 colegi. Care lucrează și ei de ani buni aici…
Deci dacă vreodată mai auziți cuvinte ca „tradiție” sau „tradițional” să vă gândiți la produsele Napolact. Și la brânza de Năsal. Și la cei 8 oameni care respectă rețetele de acum sute de ani. Și la Nea Vasile Buzan!
Cluj Brands Tour este un eveniment organizat cu sprijinul Primăriei Cluj-Napoca.
Sponsorii oficiali ai evenimentului sunt:
Banca Transilvania, Napolact, Vitacom, Farmec, Jolidon, Ursus şi Trilulilu,
iar ca parteneri îi avem pe:
Best Western Plus Fusion Hotel, Autonom, Ludwig Bavarian Bierhaus, Starbucks şi Webfactor.
Pingback: Napolact, Nasal si pretul la raft. » Gaben.ro