Musai tre să știți că m-am dat eu ceva artist în ale șoferiei, Și aveam chiar argumentul suprem, ăla cu: „Bă io am deja peste un milion de kilometri bătuți pe muchie” Bine că n-am apucat să mă laud… Pentru că discuția dintre blogheri și meseriașii de la Napoca Rally Academy (Adică Bogdan, Dany și Vlad – ordinea e absolut întâmplătoare. sau alfabetică, nu știu exact…) a început exact așa:
– Cel mai periculos șofer e ăla care a condus 1.000.000 de kilometri. ȘI care a condus până acum ca un cioban! Și care are impresia că e Lord of the rings sau Harry Potterul asfaltului…
Am înghițit în sec, am tăcut o perioadă și am ascultat foarte cuminte ce ne povesteau meseriașii de la NRA.
Dacă nu mă credeți dați un click pe filmul de mai jos.
Apoi să vă zic ce nu facem noi, milionarii ăștia care suntem – în kilometrii, cum trebe:
– nu ne reglăm scaunul bine. poziția de condus corectă e aproape verticală. chiar dacă pare incomod, vă spun cu mâna pe suflet că e bine. Testat și verificat.
– Nu ținem bine volanul. Care trebuie ținut de la orele 9 și 15. nu 10 și 20 cum am învățat în școală, sau 13 și 15, 25 și 66, 1și 6 sau alte combinații de ore una mai șugubeață ca alta și mai cocalaristică…
– Nu ne asigurăm așa cum trebuie, pentru că la carte zice să plecăm de pe loc după 2 secunde. Indiferent dacă ești în curtea blocului sau la semafor.
– Nu știm să luăm curbele corect, pentru că și aici sunt niște chestii care mie mi-au fost ascunse foarte bine, nu le-am aflat până acum…
– Nu știm să depășim corect și mai ales nu știm să prevedem acțiunile celorlalți participanți la trafic. Adică un fel de anticipare șahistică a „mutărilor” următoare…
– Nu știm nici măcar să ne pregătim mașina pentru concediu. Adică cum să aranjăm bagajele, cum să echilibrăm mașina sau cum să nu lăsăm obiectele grele pe banchetele din spate…
– Nu știm… nimic.
Dar nu vă mai spun mai multe chestii, pentru că dacă doriți să învățați lucrurile astea vă recomand călduros să vă înscrieți la unul dintre aceste cursuri.
Acuma, am râs, ne-am destins o fost cum o fost…. până ne-am dus la probele practice. Unde, am făcut niște ghidușii, de îți stă mintea în loc… Adică :
Am învârtit la volane până ne-am plictisit.
Am făcut traseu în poligon mai timid la început și mai penibil după aia. Pentru că v-am zis că mă credeam mare șofer…
Am făcut drift, sau derapaj dacă preferați și am înțeles într-un final glorios, diferența între supravirare și subvirare.
Am învățat să frânăm. Adică am învățat mai mult decât credeam că știm… Și am transpirat puțin la gândul că Bogdan stătea fix în zona unde urma noi să frânăm…
Concluzie:
Orice șofer ar trebui să facă acest curs. Obligatoriu! Dacă aș avea mai mulți șoferi la firmă , musai i-aș aduce la acest curs. Sau dacă aș avea puterea de decizie la o firmă de distribuție cursul acesta ar fi impus din prima zi de lucru! Sau… dacă aș avea un fecior (sau mai mulți) mai greu/grei de picior -sper că înțelegeți despre ce vorbesc i-aș trimite negreșit la acest curs! Dixit!
M-am simțit extraordinar, a fost excelent. Așa că mulțumesc celor mai meseriași șoferi pe care îi cunosc eu, și cu care am schimbat 2-3 glumițe. Adică:
Bogdan Marisca, Danny Ungur si Vlad Comsa, pilotii Napoca Rally Academy. Pe care îi provoc la un curs de băut țuică. La noi aici în Maramureș. Că la asta eu îs campion balcanic. De la 18 ani! Sper că or să facă cumva și o să ne onoreze cumva cu prezența! Asta dacă nu cumva le este frică… :))
Au mai participat:
Gabriel Aldea – www.psaico.info, Vlad Cucu – www.kookool.ro , Dragos Mone – www.dragosmone.ro, Radu Bazavan – www.groparu.ro, Ciulea Dan – www.ciulea.ro, Lorand Minyo – www.lorandminyo.com, Oltea Zambori – www.nebuloasa.info, Razvan Baciu – http://razvanbb.ro, Razvan + Alina – www.tvdece.ro
am pus niște poze și
pe profilul meu de facebook.
Pingback: Napoca Rally Academy | Cristian Gog
Foarte frumos articolul!
Pingback: Napoca Rally Academy | dragosmone.ro
cica avem teme la fel…marog,a mea umpic modificata…ce bine ca am gasit aici o lista de bloggeri clujeni