Media romaneasca e tot mai „creativa’. Imi amintesc de un eveniment petrecut undeva in 1998 sau 99. Un auto- show organizat de un producator international. Lucram pentru departamentul de reclama al unui cotidian.
Organizatorii show-ului, ne cheama, ne platesc si ne dau materialul pentru un articol publicitar. „Execut” articolul, aleg ilustratia, trimit la machetare si specific sa fie adaugat pe colt „P”-ul marcator de articol publicitar. Pana aici, nimic anormal.
In mai putin de 5 minute vine redactorul sef al publicatiei, ofensat ca indraznim (noi cei din publicitate – adicalea eu in conditiile de fata) sa publicam articole neverificate de el si scrise de cineva care nu are titlul de REDACTOR!!!!!
Bine! Explic frumos ca ce am scris este aprobat de client si constituie RECLAMA, ca apare cu „P” -ul marcator si ca nu este problema redactiei, ci a departamentului de reclama. Explicatia este repedede aruncata la „cosul de gunoi”, iar in incercarea de a calma spiritele, ii ofer posibilitatea de a „peria” articolul inainte de publicare, sa fie omul sigur ca e totul OK.
In final, nu se schimba nici o virgula la articol, „cade” „P”-ul de articol publicitar, un redactor cu titlul de „REDACTOR” semneaza articolul meu. Valul de ceata se ridica si pricep si eu de ce atata scandal:
Redactorul cu tilu de REDACTOR a fost platit pentru articolul scris de mine cu procentul din reclama la care eu am muncit plus comisionul de redactie afectat scrierii unui articol.
Cateva intamplari de genul asta m-au lamurit pe deplin: 99.9% din articolele scrise intr-un ziar aduc profit, fie ca apare sau nu „P” -ul. In consecinta, 99.9% din redactori, exprima opinia clientului si nu opinia personala. Neatanarea in presa romaneasca e pe cale de disparitie.
Nu te supara pe „micutii” care vin sa iti ia interviu, pestele de la cap se’mpute, iar „capului” ii sta capul la bani, nu la evenimentul in desfasurare sau la organizatorii si sponsorii care l-au facut posibil. Pe astia i-ar taxa si de zece ori daca ar putea. Bunul simt in presa romaneasca, etica si alte cuvinte asemanatoare raman in stadiul de cuvinte si apartin exclusiv unui DEX tot mai prafuit.
Vorba ta, de cate ori vin „giolgai” din astia, trimite-i sa le „vezi mersul din spate”, ca numai te prost dispun si nu ajuta la nimic.
Sarbatori faine si linistite sa ai!
fain design!
Media romaneasca e tot mai „creativa’. Imi amintesc de un eveniment petrecut undeva in 1998 sau 99. Un auto- show organizat de un producator international. Lucram pentru departamentul de reclama al unui cotidian.
Organizatorii show-ului, ne cheama, ne platesc si ne dau materialul pentru un articol publicitar. „Execut” articolul, aleg ilustratia, trimit la machetare si specific sa fie adaugat pe colt „P”-ul marcator de articol publicitar. Pana aici, nimic anormal.
In mai putin de 5 minute vine redactorul sef al publicatiei, ofensat ca indraznim (noi cei din publicitate – adicalea eu in conditiile de fata) sa publicam articole neverificate de el si scrise de cineva care nu are titlul de REDACTOR!!!!!
Bine! Explic frumos ca ce am scris este aprobat de client si constituie RECLAMA, ca apare cu „P” -ul marcator si ca nu este problema redactiei, ci a departamentului de reclama. Explicatia este repedede aruncata la „cosul de gunoi”, iar in incercarea de a calma spiritele, ii ofer posibilitatea de a „peria” articolul inainte de publicare, sa fie omul sigur ca e totul OK.
In final, nu se schimba nici o virgula la articol, „cade” „P”-ul de articol publicitar, un redactor cu titlul de „REDACTOR” semneaza articolul meu. Valul de ceata se ridica si pricep si eu de ce atata scandal:
Redactorul cu tilu de REDACTOR a fost platit pentru articolul scris de mine cu procentul din reclama la care eu am muncit plus comisionul de redactie afectat scrierii unui articol.
Cateva intamplari de genul asta m-au lamurit pe deplin: 99.9% din articolele scrise intr-un ziar aduc profit, fie ca apare sau nu „P” -ul. In consecinta, 99.9% din redactori, exprima opinia clientului si nu opinia personala. Neatanarea in presa romaneasca e pe cale de disparitie.
Nu te supara pe „micutii” care vin sa iti ia interviu, pestele de la cap se’mpute, iar „capului” ii sta capul la bani, nu la evenimentul in desfasurare sau la organizatorii si sponsorii care l-au facut posibil. Pe astia i-ar taxa si de zece ori daca ar putea. Bunul simt in presa romaneasca, etica si alte cuvinte asemanatoare raman in stadiul de cuvinte si apartin exclusiv unui DEX tot mai prafuit.
Vorba ta, de cate ori vin „giolgai” din astia, trimite-i sa le „vezi mersul din spate”, ca numai te prost dispun si nu ajuta la nimic.
Sarbatori faine si linistite sa ai!