Specific național.

Pentru mine Metro este, sau mai bine zis a fost – că altfel nu aveam ce scrie în seara asta – un monument de constanță. Că de vreo 15 ani de când știu  magazinul ăla  (numărul de ani e relativ, dacă sunteți foarte interesați puteți căuta cu prietenul vostru google) nu era nimic schimbat acolo. Bine mai schimbau ei casierițele că salariile nu erau strălucite (aici mă bazez pe niște bârfe…) și mai schimbau și marfa din când în când. Acuma poate știți. Când intrai erau calculatoarele și plasmele și mai nou led-urile. Plux niște home cinema-uri și ceva boxe pușcate. Apoi erau creioanele și caietele, un raft de pixuri, apoi radiourile. Mai era un raft de ceva electrice apoi o dădeai brusc în textile. Știam pe de rost fiecare raft și produs. Chiar glumeam cu un prieten că dacă se ia lumina în Metro majoriitatea clienților își fac cumpărăturile fără probleme… Buun… Pe mijlocul metroului fix în spate de tot era pâinea. Eu am citit când eram fecior într-o carte de marketing că asta e o mare șmecherie. Că de aia se pune pâinea în spatele magazinului ca să trebuiască să meargă românul până unde întoarce uliul din metro ca să ia o pâine. Cum merge el așa mai ia un ciorap, o măslină, un capac de toaletă sau un flex. Că după cum știți pâinea e musai să o cumperi. Nu se poate fără. Exact ca și țigările… Aici am fost un pic răutăcios…

Mă simt dator să recunosc că marea majoritate a cărților de marketing pe care le citisem eu erau de împrumut. Pentru că erai cocos dacă aveai o carte din aia acum 15 ani. (adică exact când am fost eu fecior…)

Dar iată că o schimbare majoră în comportamentul consumatorului s-a produs și domnii (pot fi și doamne dar e generic apelativul…) de la Metro au considerat că nu petrece omul destul timp în magazin sau că nu merge până în fundul halei. Deci ce aveam în spate? Pâine. Nu mai are nevoie românul. Tutun și țigări. Nu mai are nevoie românul. Ce să facem? Greu…

No, ce credeți că au făcut? Or mutat plasmele și televizoarele fix în spatele, fundului Metro-ului. Că au observat ei că la plasme și la led-uri stă conaționalul cel mai mult. Vrei plasmă? Du-te prietene 2 km prin hală. Poate îți zâmbește vreun compresor sau niște borcane pentru murături așa pe drum…

Apoi nu știu cum or calculat ei mutarea asta, dar,  așa le-or mutat între ele că nu mai găsești om cu persoană. Și asta nu trebuia să o scriu că e un răutăcism, dar nu mă pot abține, nici nu ai pe cine întreba. Că personalul din Metro nu e nici foarte prezent și nici foarte documentat… O fi salariul… tot din ceva bârfe m-am documentat…

Soluția. de fapt soluțiile:

1. Tipăriți o hartă cu tăți chiloții, șosetele și bormașinele

or

2. puneți tăt magazinul pe google map.

În rest ne descurcăm noi cumva…

Că dacă mai faceți voi ceva studiu poate mutați toată marfa în spate. Și lăsați în față numai casele. De marcat. Și pe pinguinul ăla care te verifică după ce ai plătit. Dar asta e altă discuție.

Un comentariu la „Specific național.”

  1. Api’ numa’ acu’ ai vazut schimbarea?

    Si eu am fost bulversat in momentul in care am intrat in Metro si nu stiam daca sunt in Metro, si nici vorba sa ma fi obisnuit cu noul layout. Acelasi sentiment de dezorientare apare daca ma duc la Kaufland-ul din Hatvan. Nimic nu e la locul lui… 🙂

scrie! :)) simplu. cu contul de Wp, Fb sau Tw

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.