Berceanu – 80 de milioane? Ia de aici plan de afaceri!

Mă voi adresa dumneavoastră domnule Berceanu, folosind de acum încolo numele mic. Adică Radule.  Nu pentru că mi-aș dori să fim prieteni. Mi-aș dori doar prin prisma relațiilor pe care le ai și care implicit mi-ar aduce și mie niște relații adică pe românește bani grămadă. În afară de asta chiar nu văd nici un motiv pentru care mi-aș dori să fim prieteni. Nici unul. Radu, pentru că ești un nepriceput și un hoț!

Păi Radule  se poate să fii atât de incompetent?  Sau strângi din buci acuma ca să dați banii din campaniile electorale înapoi? Cum ***** măsii să cheltuiești 80 de milioane de euro pentru dezăpezire?

Hai să te învăț eu cum trebuia să faci, și dacă la anu mai avem țara asta și voi mai sunteți la putere (Doamne ferește) să ai din timp materialul.

1. Aveți de întreținut 16.062 km de drum (european, național și autostradă). Pentru întreținerea acestor kilometrii ai nevoie de aproximativ 160 de utilaje. Adică o mașină la 100 de km. Pentru că mă simt generos (și oricum nu dau din banii mei) luăm 200 de mașini.  Folosim doar 190 , celelalte 10 le ținem ca și rezervă pentru a înlocui mașinile defecte sau cele care trebuie duse la revizii.

Bun. Mașinile despre care vorbim sunt basculante de 20 de tone. Noi. Am dat niște telefoane la dealeri și pe foamea asta o basculantă 6×4, cu plug, instalație hidraulică și dispersor de sare nu trece de 95.000 de euro. Pentru 200 de mașini eu bag mâna în foc că prețul e undeva pe la 85-87.000 de euro.  Hai să zicem 90.000.  Ți-am zis că sunt generos. Fix 18 milioane de euro!

Notezi, da? 18 milioane.

2. Motorina. Pentru că ești băiat descurcăreț aduci motorină fără taxa de drum și accize. Că ar fi aiurea să cumperi motorină și să plătești toate taxele. Nu? Cunsumul pe vremea asta în condiții de dezăpezire e cam 35 litrii la sută. Aici am inclus și staționările.

cum avem 190 de basculante la 16.000 de km. adică 85 de kilometrii pe basculantă. Viteza 25 de km pe oră. Sau 600 în 24 de ore.  Adică de mai mult de 7 ori traseul prestabilit.  5400 de litri pe luna în cazul în care mașina merge non stop. Cum noi luăm motorina la prețul de 1,8 lei pe litru rezultă un cost lunar per mașină de 9720 lei sau 2350 de euro. pentru toate mașinile 446.500 euro . Din nou sunt generos și punem 500.000 de euro. Că și mașinile care transportă carburantul consumă. Nu am uitat  de cisterne, dar pe astea le avem. Cum de unde? De la armată. În fiecare oraș există unități militare care au cisterne. Ce trebuie făcut din prima este securizarea transportului de conbustibil. Adică să nu se poată alimenta decât cu inel din acela ca la Rompetrol. Că altfel rămânem fără motorină din prima zi. Știți voi de ce… deci 3 luni 1,5 milioane de euro.

3. Șoferii. Pentru că mașinile merg 24 de ore din 24, 30 de zile pe lună avem nevoie de cel puțin 4 șoferi pe fiecare mașină. Rezolvarea este foarte simplă. Armata. Plătim mii de șoferi care stau în cazărmi toată ziua. Oricum primesc un salariu. Organizare în schimburi și muncă nenică.

4. Ceai fierbinte. Mâncare. revizii, mici reparații . 500.000 de euro. OK.  Mașinile noastre au după 3 luni 54.000 de km. În cazul în care au mers non stop 90 de zile. non stop.

Total 20.000.000 de euro. Hai să zicem că asigurările, sarea și nisipul mai costă 5.000.000

Deci 25.000.000 de euro.

În primăvară am 200 de basculante foarte bune. Ce fac cu ele? Le închiriez la firmele alea care fac autostrăzi. Și care plătesc 2000 de euro pe lună pentru fiecare basculantă.. Ca să nu fie discuții le dăm cu 1500 de euro. Și nu negociem. Le băgăm pe gâtul lor. Futu-i în gât să-i fut!  În 6 luni de construcție avem încă 9000 de euro încasați. pe fiecare mașină. la 200 de bucăți avem în jeb (buzunar) 1,8 milioane de euro. Cu banii ăștia punem la punct mașinile și ne pregătim de iarnă.  Sper că nu vă așteptați să plătim impozit sau rovignetă pe mașinile astea.

Iarna viitoare toată figura ne costă 7.000.000.

Iarna viitoare la fel 7.000.000

Economisim niște bănuți, nu credeți?

Și dacă nu are nimeni curajul să pună planul ăsta în practică, eu mă ofer. Că tot am rotunjit acolo la cifre și sigur fac și eu de un 200.000 de mii pe an…

Ce zici Radule? Te bagi? Deși , nu am lăsat nici un bănuț pentru clientela politică. Și nici pentru șpăgi…

Deci pe ce ați cheltuit 80 de milioane de euro?

2 comentarii la „Berceanu – 80 de milioane? Ia de aici plan de afaceri!”

  1. Si pentru caile ferate ce solutie propui? 😀 O simpla locomotiva noua, care poate circula cu 200 km/h costa minim 2,2 milione de Euro, iar consumul pentru un automotor care circula in regim de personal pe o distanta de 100 de km este in medie undeva la 65 l. Gandeste-te ca un plug este si mai scump si consuma si mult mai mult. Si la toate astea mai gandeste-te ca indicat ar fi ca macar sa iasa pe 0 CFR Calatori, CFR Marfa, ServTrans, RegioTrans si alti operatori privati. (acceptand ideea ca in lunile cu ninsori abundente, este imposibil sa scoti profit semnificativ)

    1. La noi este un trenulet cu aburi care are o linie de 70 de cm. Mic si pricajit. plus ca are si vreo suta de ani. pe wasser, muntele unde circula trenul asta ninge mai mult de 1 m in fiecare an. cum circula trenul? are un plug in fata. foarte simplu. mai incet dar reuseste sa urce un munte in fiecare zi. solutia din punctul meu de vedere ca si privitor ar fi micsorarea vitezei si montarea plugurilor. mormal ca nu poti dezăpezi cu 80 de km/h. mai simplu ar fi sa faci un program pentru utilajele de dezăpezire. dar cand vine vorba de organizare nu prea are cine…

Dă-i un răspuns lui adminAnulează răspunsul

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.