Test de gaze. La masini… :)))

24 Comments

  1. Daca ai probleme cu noxele lasi in scrumiera 20 de lei si vezi ce domol o tureaza :))

      1. da… atat am dat si a iesit totul perfect.

      2. stai… 20 de lei in scrumiera sa o tureze incet…ca am mai scos inca 80 si pentru alte persoane de pe acolo :))

  2. Simplu. La Dacie mea, ITP-ul costă 90 de lei. Când m-am întors de acolo, eram cu 340 de lei mai sărac.
    Ce s-o fi întâmplat… nu pot să-mi explic :))

  3. la masinile diesel, testul de noxe se face in sarcina maxima a motorului(adica o tine turata la maxim).
    Se procedeaza asa, pentru ca atunci emana noxele cele mai mari.

    La camioane…nu ma bag…dar in romania, dupa cum se stie, orice e posibil:) Bani, mita, o mica atentie, o maslina, ceva…

  4. dar vulcanii cum trec testul? ca aia la o singura eruptie fac un fum (cu toate mono/dio/bio oxidele lor) cat toate masinile din lume in nu stiu cati ani 😀

    si apropo de itp… avea pe vremeuri tata un mercedes bot de cal, dragostea lui… i l-o turat aia da i-o sarit pistoanele (si nu la figurat)

    la multi ani si cat mai multe haiosenii (nu ma refer la prajituri).

    serus!

  5. Nu stiu cum trec aia testul, dar daca tu patesti vreodata “sa nu-ti iasa fumurile” la RAR, suna-ma sa-ti spun ce trebuie sa faci. 🙂

      1. Salut,
        Ce spuneti voi aici ma sperie..Eu am un Chevrolet Malibu 2003 cu 300 000 km la bord care a trecut testele cu brio( aici nu se pune problema de spaga). Asta s-a intamplat chiar inainte de momementul in care Canada a zis sayonara la Kyoto. Cred ca se exagereaza in ambele sensuri cu standardul.
        M.

    1. sal , am fost si eu la RAR si miau zis cas noxele prea mari, am fost a doua oara si ia-m zis lui gigel de la rar ca are o atentie in scumiera. Cind scoate masina pe poarta imi zice din nou ca am noxele mari. Ce sa fac frate iam dat si bani si ma refuzat, apropo am un renault din 97

  6. Hai să ne trăiești (Gaben), și-un an nou plin de toate cele (love, food, money and wtf else you wish)!

    Hai să-ți spun cum se face testul la Buzău: am fost la test cu mașina și acolo toate bune și frumoase numai că înaintea mea era un nene cu o „coajă” (anii 70-80) care șpăguise la băieți.

    Și cum intră el cu „utilajul forestier” la teste îl turează aia o dată de se face negru în hala apoi se uită unul la altul (că erau doi gigei de se ocupau de asta) și unul dispare și apare cu un BMW anii 98 spre, maxim, 00 și îl baga în locul OMF-ului (Obiect Mergător Fumegător). Au făcut testul BMW-ului și așa au atribuit rezultatele minunatului „FNT” (Făcător de Nori Toxici).

    Și uite așa încă o mașinută sovietică deveni eligibilă să polueze timp de încă doi anișori.

    1. frumoasa si suculenta descriere de itp, bafta multa

  7. Author

    @ramona si? le-a cerut despagubiri? sau macar i-a dat in judecata?
    @vali chiar si asa nu o turezi 10 minute… adica daca vezi ca e ok il lasi pe om sa mearga acasa… sau poate ca o turau pe a mea si inregistrau alta masina… 🙂
    @razvan incep sa cred ca nu are numeni nici o treaba. dai o spaga si toate is in regula…

    1. eh da, vezi sa nu, treaba s-a intamplat la RAR… si dupa cum bine se stie aia traiesc dupa alte legi… ale lor… si-a segmentat motoru si a fost ca nou 😀

  8. Am mers acum vreo cativa anisori la un ITP cu masina unui vecin caruia-i era suspendat permisul. Feciorul vecinului mare asociat cu un neamt intr-o firma de transport marfuri.Aveau vreo 16 capete/capuri( nush cum e corect) de tir.Vecinul avea un Audi 80 butoias.Bineinteles ca eu daca aveam masina aceea imi faceam cotet la gaini.Surpriza,trece cu brio toate testele.Pe drum spre casa il intreb cum o facut,ca doar am fost cu ochii pe el ca pe butelie si-s sigur ca nimic n-o dat spaga? Raspuns:” Poi ce crezi,da fecioru-meu 200 euro/camion la itp spaga si ma impiedic eu de ei?Acum cred ca e 300/camion.
    PS. ITP-ul a fost facut pe Margeanului,la draci acasa.

  9. La Multi Ani!
    Nu stiu cum se fac testele de fum, da’ aia cu camioanele e la disperare.
    Aaa, si mai e una tare: daciile 1300, carora nu le merge semnalizarea, adica clipeste asa cu o frecventa dubioasa si cu intensitate catre 0 lucsi de nu se vede ni’ca. Si se mai opresc in mijlocul drumului sa faca stanga!
    ozzy faina


  10. Aia cu turatul la ITP este normal pentru ca testul se face mi se pare la 3000 rot/min.
    Pe de alta parte aia cu spaga la ITP este iarasi un lucru normal.
    Sa arunce cu piatra cel care nu a dat un leu spaga in viata lui
    Numai bine

  11. Acolo unde fac eu ITP-ul se întâmplă în felul următor.
    1. Se bagă mașina pe “rampă”, unde rampa e de fapt la nivelul solului cu o scobitură în pământ.
    2. Vine un gigel, ăla de îți face RAR-ul și te pune să semnezi că nu sunt ei vinovați că se poate strica mașina în timpul testelor.
    3. Apoi mai semnezi o dată că intri într-o tombolă și dacă ai ghinionul să câștigi, va veni un reprezentant RAR într-un interval de 30 min – 60 min și mașina ta va fi reverificată pentru a vedea că și corespunde cu cea anterior testată.
    4. Se fac testele.
    5. Se trimit online la București.
    6. Dacă nu ai câștigat, felicitări, iei talonul ștampilat cu ITP-ul trecut.
    Dacă nu… nasol, mașina rămâne imobilizată acolo și aștepți pe ăla de la RAR.

  12. Toate-s bune numai ca spui foarte des “frate” pentru urechile mele de ardelean neaos. Mai rarut cred ca mi-ar fi mai usor de tolerat dar intr-o propozitie de 5-6 ori, zau ca imi gadila neplacut timpanul 😀

  13. In general 70% din camioane au verificarile tehnice facute in propria ograda,deoarece legea le da dreptul detinatorilor de autobaze sa aiba verificare proprie tip ITP.Deci chiar daca fumega(de la consumul de ulei)alb,chiar daca fumega(de la prostul reglaj al pompelor de injectie si injectoarelor)negru,pot circula fara probleme pana cand dau de un echipaj de Politie musai insotit de cei de la RAR si ARR.Pana nu dau de cei cu laboratorul mobil de la RAR,ii doare-n basca pe camionagii.

  14. Eu imi fac ITP-ul la o autobaza; aia sunt specializati pe camioane, macarale, etc. Atunci cand merg eu cu masina si-mi baga sonda in esapament stau aia si se uita crucis la aparat – le indica “parfum de viorele” la iesire din esapament. Dupa faza asta, stau si astept pana gaseste unul un pistol cu aer comprimat sa sufle senzorul din capul sondei sa-l decolmateze. La intrebarea mea de ca il mai curata, raspunsul a fost ceva de genul:”la RAR sta cineva si supravegheaza testele, daca vede ca eu validez testul asta la masina ta imi inchide cosmelia pana iau o sonda noua, ca asta veche e decalibrata”. Deci logica simpla – du-te la un ITp de camioane, basculante tractoare si alte animale care scot fum gros – nu-ti pici testul de gaze.
    No, numa’ bine.

  15. Ii verifica la sange pe aia cu masini noi si masinile care n-ar avea ce cauta pe drumuri trec fara nici o problema, ca doar banul face legea.

hai. spune ceva. te provoc! :)))